Mgr. Zuzana Simonics
Na ceste detskej duše - 27 rokov hravého učenia a vedomého rozvoja
Volám sa Mgr. Zuzana Simonics a som učiteľka 1. stupňa ZŠ, študovala som na Pedagogickej fakulte v Nitre. Viac ako 27 rokov som bola triednou učiteľkou a učiteľkou, ktorá vždy verila, že učenie môže byť kreatívne, zážitkové, hravé a bez stresu. Počas svojej práce som sa vždy snažila nielen odovzdávať vedomosti, ale aj priblížiť sa k dušiam detí, pomáhať im nielen v učení, ale aj v porozumení seba samých a sveta okolo nich.
Mgr. Zuzana Simonics
Každé dieťa je dobré: Hľadanie odpovedí v premenlivom svete detskej duše
Počas mojej pedagogickej kariéry som sa čoraz častejšie stretávala s deťmi, ktoré boli v tradičnom systéme „iné“. Boli to práve tie, ktoré často dostávali nálepku „zlé deti“ kvôli problémom so správaním alebo učením. Som presvedčená, že „zlé dieťa“ neexistuje – každé dieťa sa rodí ako dobré a chce vyhovieť očakávaniam milovaných dospelých. Postupom času mi však bolo jasné, že v systéme sa niečo pokazilo a preto som začala hľadať odpovede.
Výzvy moderného učenia: Ako vývinové poruchy, výživa a technológie ovplyvňujú detský svet
Štúdiom rôznych pedagogických a špeciálnopedagogických metód som sa stretla s výzvami, ako sú ADHD, ADD, dyslexia, problémy s auditívnym spracovaním, hypersenzitivita a čoraz častejšie aj poruchy autistického spektra. Postupom času mi bolo stále jasnejšie, že fyzické a duševné zdravie detí, ako aj ich schopnosti učiť sa, často súvisia aj s vývinovými poruchami, či s nesprávnou výživou. Zároveň najnovšie vedecké výskumy ukázali, aké vážne škody môžu v detskom mozgu a duši spôsobiť digitálne prístroje a technológie moderného sveta.
Cesta k hlbšiemu porozumeniu: Odborné metódy a diagnostika pre podporu detí s vývinovými výzvami
V priebehu rokov som si osvojila množstvo metód, vrátane Delacato metódy, ktorej účinné pohybové prvky som zaradila aj do svojich vyučovacích hodín, a DIFER diagnostické merania, ktoré pomáhajú mapovať ťažkosti s učením už od materskej školy. Znalosti, ktoré som získala počas tréningu AIT/FST (tréning zameraný na sluchovú pozornosť), mi umožnili lepšie porozumieť a pomáhať deťom, ktoré zápasia napríklad s logopedickými problémami, ADHD alebo poruchami auditívneho spracovania aj autistického spektra.
Mindfulness pre deti: Hravé nástroje pre vedomý život a zvládanie výziev
Po absolvovaní akreditovaných kurzov Mindfulness som získala také nástroje, vďaka ktorým môžem deti hravou formou, primerane ich veku, viesť k vedomému životu. Počas Mindfulness hodín podporujem deti v tom, aby sa učili techniky, pomocou ktorých sú schopné samostatne riešiť problémy so stresom, učením, komunikáciou a zároveň im pomáham pripraviť sa na výzvy skutočného života a vedome si všímať každodenné radosti.